TR
Çalıştayda öğrenci katılımının önemi, aktif öğrenme tekniklerinin katkıları ve öğretim üyelerinin süreci nasıl yönetebileceği üzerine tartışmalar yapıldı. Çeşitli öğrenci profilleri üzerinden, ilgisiz bir öğrencinin katılımını sağlama yolları ve motivasyon kaybı yaşanabilecek durumlar ele alındı. Öğrencilerin katılımını engelleyen içsel ve dışsal faktörler belirlenerek, öğretim üyelerinin bu etkenlere müdahale edebileceği alanlar üzerinde duruldu.
Dr. Aker, sınıflarda etkin katılımı sağlamak için ders tasarımı, materyal seçimi, sınıf düzeni, dijital araç kullanımı ve öğrencilerle doğru iletişim kurma konularında pratik öneriler sundu. Fiziksel ortamın grup çalışması gibi etkinliklere uygun olarak düzenlenmesinin önemine değinerek, akademisyenlerin sürekli anlatıcı olmaktan ziyade öğrencilerle etkileşimde bulunmalarının olumlu etkilerine dikkat çekti. Ayrıca, aktif öğrenmenin öğrenciyi derse dahil eden ve onların öğrenme nedenlerini sorgulamalarını sağlayan bir yaklaşım olduğunu belirtti.
Öğrenci katılımını artırmak için kullanılan pek çok yöntem tartışılarak, teşvik edici araçların öğrencilerin aktif öğrenme süreçlerini desteklediği ve işbirliği yapmalarına yardımcı olduğu belirtildi. Ek olarak, ders tasarımında “Geriye Doğru Ders Tasarımı Modeli”nin katılım üzerindeki önemi vurgulandı.
Dr. Aker, Koç Üniversitesi’nde yapılan bir çalıştayın sonuçlarını da paylaşarak, öğrenci motivasyonu ve akademik programların genç kuşağın ilgisini çekme konusundaki zorlukları tartıştı. Farklı çözüm önerilerinin değerlendirildiği çalıştay, akademisyenlerin kendi fikir ve önerilerini sunduğu verimli bir fikir paylaşımı bölümüyle son buldu.